Haber

Toyota yılda 1,5 milyon elektrikli araç satmayı hedefliyor

Toyota, 1 Nisan itibarıyla Başkanlığı ve CEO görevini Akio Toyoda’dan devralan yeni CEO’su Koji Sato ile ilk basın toplantısını gerçekleştirdi.

Koji Sato liderliğinde üst yönetimin yer aldığı sunumda Toyota’nın geleceğe yönelik stratejileri anlatıldı.

Çevresel ve teknolojik değişimlere hızlı yanıt vererek sadece otomotiv branşında değil birçok alanda liderlik yapan Toyota, açıkladığı yol haritası ile liderlik rolünü daha da ileriye taşımayı hedefliyor.

Stratejilerini karbon nötr olmak ve mobilite çeşitliliğini artırmak üzerine şekillendiren Toyota, tüm süreçleriyle geleceğe gerçekten cesur adımlar atıyor. 2050 yılına kadar araçlarının üretiminden tedarikine, kullanımına ve geri dönüşümüne kadar tüm süreçlerde karbon nötr olmaya odaklanan marka, küresel bir şirket olarak liderliğini sürdürüyor.

Yoichi MiyazakiKoji SatoHiroki Nakajima

Menziller artan verimlilikle artacaktır

Hibrit modellerin liderliğinde elektrikli araç satışlarını artıran marka, plug-in hibrit ürün gamı ​​seçeneklerini de artırıyor. Tam elektrikli ürün yelpazesini genişleten Toyota, 2026 yılına kadar 10 yeni elektrikli modeli piyasaya sürmeyi hedefliyor. Şirketin tamamen elektrikli araç yıllık satışının 3 yıl içinde 1,5 milyon adede ulaşması planlanıyor. Toyota da bu süreçte günümüz elektrikli araçlarından tamamen farklı yeni nesil elektrikli araçlar geliştirmeyi planlayarak, daha yüksek verimli pil kullanımıyla menzili ikiye katlamayı, daha çekici tasarımlar sunmayı ve daha heyecan verici sürüş performansları sunmayı hedefliyor.

Ancak yeni plug-in hibrit modellerin artan pil verimliliği ile elektrikli sürüş menzili 200 kilometrenin üzerine çıkacak. Yakıt hücreli araç gelişimine tüm hızıyla devam eden marka, hem binek hem de ticari araç segmentinde kullanımı artırmak için çalışıyor. Hibrit araçlar ise daha ulaşılabilir, çevreci araçlar olmaları ve yüksek verimlilikleri ile önümüzdeki dönemde ideal bir alternatif olmaya devam edecek.

Bu strateji kapsamında Toyota, farklı ülke ve pazar koşullarına en uygun çevresel çözümleri sunarak karbon nötr olma yolunda hızlı adımlar atmaya devam edecektir. 2035 yılına kadar tüm küresel fabrikalarında karbon nötr olma hedefini açıklayan Toyota, dünya çapında sattığı araçların ortalama CO2 emisyonlarını 2019’a kıyasla 2030’a kadar yüzde 33 ve 2035’e kadar yüzde 50’den fazla azaltacak.

Toyota’nın ilk nesil Prius’unun piyasaya sürülmesinden bu yana 22,5 milyon adet satıldı, bu da yaklaşık 7,5 milyon tamamen elektrikli aracın CO2 emisyonu tasarrufuna eşdeğer. Toyota, hibrit araçlarla emisyonların düşürülmesine öncülük ederken, hibrit sistemlerin maliyetleri de ilk üretildiği döneme göre 6’da 1 oranında düşürüldü.

Toyota CEO’su Koji Sato

Bir mobilite şirketine gerçek dönüşüm

Toyota ayrıca karbon nötr olma hedefini ön plana çıkararak mobilite vizyonunu ilerletiyor. Bir mobilite şirketine dönüşen Toyota, araçlarını toplumun maliyetlerine ve ihtiyaçlarına göre şekillendiriyor. Güvenlik ve sürüş keyfi unsurlarını harmanlayan marka, mobilite çözümlerini de hayatı kolaylaştıracak ve topluma fayda sağlayacak şekilde geliştiriyor.

Bir mobilite şirketi olmak için Toyota bunu üç alanda yapacak. Mobilite 1.0, farklı gereksinimlere sahip araçları birbirine bağlamayı hedefliyor. Elektriği ihtiyaç olan yerlere taşımak için elektrikli araçlar bunlardan biri olacak. Mobilite 2.0, mobiliteyi yeni alanlara genişletecek. Yaşlılara, nüfusun azaldığı bölgelerde yaşayan insanlara ve otomobil pazarının artık büyümediği gelişmekte olan pazarlardaki kullanıcılara da uygun hareketlilik fırsatları sunulacak. Mobilite 3.0 adımı, sosyal sistemleri entegre etmeyi amaçlar. Buna göre, güç ve ulaşım sistemleri, lojistik ve yaşam biçimimizi birbirine bağlayan, şehirler ve toplumla bütünleşen mobilite ekosistemleri oluşturulacak.

Her bölgeye uygun elektrik üretilecek

Toyota, yeni nesil elektrikli araçlarını farklı ülke koşullarına göre geliştirecek. BZ, çalışma yelpazesi odağında çalışma yelpazesini genişletecek ve ülkelere göre yerli üretimler yapılacak. Buna göre ABD’de 3 sıra koltuklu elektrikli SUV üretimine 2025 yılında başlanacak. Çin’de ise bZ4X ve bZ3 modellerine ek olarak 2024 yılında yerel ihtiyaçları karşılamak üzere tamamen elektrikli iki yeni model geliştirilecek. İlerleyen yıllarda model sayısı daha da artacaktır. Asya’da ve gelişmekte olan pazarlarda tamamen elektrikli araçlara yönelik artan talebe yanıt verecek.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu